Niezawodny sposób na zbudowanie pewności siebie w pracy i nie tylko

pewność siebie w pracy, Jak zapewnić sobie sukces i wzmacniać pewność siebie, Niezawodny sposób na zbudowanie pewności siebie w pracy, jak zbudować pewność siebie w pracy

Można przeczytać o rozmaitych sposobach, jak wzmocnić czy zbudować swoją pewność siebie w pracy. Osobiście lubię najprostsze rozwiązania i te sprawdzone.

Jednym z takich niezawodnych sposobów jest zadbanie o to, by odnosić sukcesy w tym, co robisz w pracy.

Jeżeli widzisz, że dobrze wykonujesz swoją pracę, robisz postępy, a inni Cię doceniają i podziwiają za to, co robisz, to zaczynasz dostrzegać swoje talenty i z czasem sam siebie doceniać.

Im więcej masz osiągnięć i sukcesów, tym łatwiej Ci uwierzyć w siebie. Zwiększasz Twoje poczucie wpływu na pracę i wzrasta Twoja pewność siebie. A jeśli trzeba, to budujesz ją od początku, małymi krokami. Odnotowując sukces za sukcesem.

Jak zapewnić sobie sukces i wzmacniać pewność siebie?

Zadbaj o siebie i zaoszczędź sobie sytuacji, które z góry skazane są na niepowodzenie i zastąp je skutecznymi strategiami działania. Dużo mówiłam o tym na webinarze „7 błędów w planowaniu ścieżki zawodowej i jak ich unikać”, który odbył się na początku marca. Jeśli przegapiłeś, to nic straconego, jego nagranie wraz z rozbudowanym workbookiem jest już w mojej ofercie (zobacz >> TUTAJ<<).

Dziś kilka prostych wskazówek, jak zadbać o swój sukces w pracy:

  • Wybieraj taką pracę / stanowisko, na którym wykorzystasz swoje mocne strony
  • Stawiaj przed sobą realne cele, a jeśli dostajesz je od innych, dokładnie określ, jakie są oczekiwania osoby, która zleca Ci zadania
  • Dziel cele na mniejsze etapy, aby były łatwiejsze do wykonania i abyś widział progres
  • Bądź proaktywny
  • Dużo pytaj, analizuj i wyciągaj wnioski
  • Szukaj rozwiązań („Co mogę zrobić?”), zamiast winnych („Kto to zrobił?”)
  • Ucz się od innych – szkoda czasu na wyważanie otwartych drzwi, łatwiej i szybciej jest zdobyć informacje od tych, którzy są ekspertami w danym temacie
  • Pamiętaj, że nie wszystko musisz robić sam, deleguj
  • Szukaj wsparcia, buduj koalicje (by wzajemnie sobie pomagać)
  • Otaczaj się ludźmi, którzy dobrze Ci życzą
  • Celebruj swoje sukcesy, to pozytywnie nakręca
  • Zadbaj o równowagę między pracą a życiem prywatnym (zmęczony jesteś mniej kreatywny)

Strategia budowania pewności siebie na odnoszeniu sukcesów sprawdza się nie tylko w pracy. Najkrócej mówiąc chodzi o to, by nie sabotować swoich sukcesów stosując metody, które z góry są skazane na niepowodzenie, tylko zwiększać swoje szanse na sukces stosując skuteczne i sprawdzone strategie działania. Jeśli masz problem, by odróżnić jedne od drugich, to nic straconego. To wiedza jak każda inna, można się jej nauczyć.

 

A jakie Ty znasz strategie działania, które przekładają się na sukces zawodowy?

 

Zapraszam do przeczytania pozostałych tekstów dotyczących planowania ścieżki zawodowej (>>TUTAJ<<). A jeśli myślisz o awansie – zajrzyj >>TUTAJ<<.