Jak stworzyć profesjonalny wizerunek w pracy?

profesjonalny wizerunek, profesjonalny wizerunek w pracy, jak stworzyć profesjonalny wizerunek w pracy, czym jest profesjonalny wizerunek, czym jest wizerunek profesjonalisty, wizerunek profesjonalisty, co oznacza wizerunek profesjonalisty, profesjonalista i jego wizerunek

Profesjonalny wizerunek – na co zwracać uwagę?

Są takie obszary, które skutecznie mogą blokować pracownika przed awansem. Jednym z nich jest niska jakość wykonywanej pracy. I uwaga, zdecydowanie nie chodzi mi o osiągnięcie drugiego bieguna, czyli perfekcjonizmu. Zapewne masz wystarczająco dużo obowiązków w pracy, by nie móc sobie na niego pozwolić bez zmniejszenia swojej efektywności. Chodzi mi o to, by być odpowiedzialnym i rzetelnym. Nie pozwalać, by spod naszej ręki wychodziły „buble” czy „niedoróbki”.

Jakość Twojej pracy jest Twoją wizytówką. Warto się postarać, by Twoja praca była kojarzona z wysokim standardem i profesjonalizmem. Taki wizerunek sprzyja decyzji o awansie. I przeciwnie, skojarzenie pracownika z mierną lub przeciętną jakością może go skutecznie przed nim zablokować.

Na profesjonalny wizerunek w pracy składa się wiele elementów. Właściwie można tu wymienić wszystkie moje wcześniejsze podpowiedzi, jak osiągnąć awans (patrz cykl „Jak awansować w korporacji?”). Nie wspomniałam jednak do tej pory o pewnym ważnym elemencie, który wiąże się z jakością pracy.

Czy to szef, czy ktokolwiek inny, zlecając zadanie do wykonania zawsze ma oczekiwania co do jego wykonania. Te oczekiwania nie zawsze niestety są werbalizowane. Niekiedy ludzie myślą, że pracownik sam się domyśli. Nie znając oczekiwań, trudno jest właściwie wykonać zadanie. Nie mogąc przedyskutować celu przed rozpoczęciem zadania, nie ma się też okazji zaproponować czegoś od siebie. (Warto pamiętać, że proaktywność jest w cenie – por. „Czym kupić dział personalny podczas rekrutacji?”). Dlatego gorąco zachęcam do dopytywania o oczekiwania. Dzięki temu można im sprostać, a nawet iść o krok dalej, czyli je przekroczyć. I do tego zachęcam jeszcze bardziej.

Profesjonalny wizerunek w drodze do awansu

Co zachwyca szefów i jest wyznacznikiem dużego zaangażowania pracownika? Niewątpliwie jest to przekraczanie oczekiwań. Można to uzyskać na wiele sposobów: zrobić coś szybciej niż było ustalone (oczywiście trzymając odpowiedni standard i jakość), zrealizować nową rzecz samodzielnie, wykonać projekt na większą skalę (z głową, by nie rozminąć się z celem) czy… gdy już znamy dobrze szefa i jego podejście do pracy, to czytać mu w myślach 😊 i dostarczać to, czego potrzebuje jeszcze zanim o to poprosi. Wbrew pozorom to wcale nie takie trudne.

Jeśli np. wiesz, że Twój szef podejmuje decyzje w oparciu o dane liczbowe, a idziesz do niego, by go poinformować o jakiejś nowej sprawie do rozwiązania, to od razu przygotuj niezbędne dane i idź z nimi na spotkanie. Gdy opowiesz mu o sprawie, prawdopodobnie poprosi Cię, byś przygotował dane. A Ty w tym samym momencie mu je podajesz. To robi wrażenie. 😊

Takie czytanie w inteligentny sposób szefa lub innych ważnych osób zlecających zadania i przekraczanie ich oczekiwań sprawia, że praca z nami jest dla nich przyjemnością. Taką osobę chętniej się wspiera w drodze do awansu.

Ktoś może powiedzieć, że to przesada. Jeśli tak czujesz to OK. Ja uważam, że buduje to wizerunek bardzo zaangażowanego profesjonalisty, który rozumie biznes i potrafi „czytać” ludzi. A takie cechy przydają się kierownikowi, więc jest się znowu o krok bliżej awansu.

A co Ty myślisz o przekraczaniu oczekiwań? Jak bardzo zwracasz uwagę na jakość pracy? I jak budujesz swój wizerunek w pracy?

 

Jak awansować w korporacji?

Wskazówka nr 9: Dbaj o jakość i przekraczaj oczekiwania (buduj swój profesjonalny wizerunek)

 

Zapraszam do przeczytania pozostałych wskazówek jak awansować w korporacji. Poprzednią wskazówkę znajdziesz tutaj a kolejny tu. Zawsze też możesz szybko je wyszukać w spisie treści w górnym menu w kategorii PRACA > Jak awansować w korporacji?