Czy i jak promować siebie w pracy?

promować się w pracy, jak promować się w pracy, czy promować się w pracy, promowanie się w pracy, po co promować się w pracy, promocja siebie, prezentowanie siebie w pracy, promowanie się, czy warto promować się w pracyStrategie promowania siebie w pracy

Jeśli chodzi o promowanie siebie w miejscu pracy, są różne podejścia. Na pewno zauważyłeś pracowników, którzy głównie na tym się koncentrują i bardziej lub mniej wzbogacają fakty dotyczące swojej osoby. Niewątpliwie spotkałeś też pracowników, którzy pieczołowicie, po cichu wykonywali swoją pracę z nadzieją lub nie, że ktoś kiedyś ich dostrzeże i doceni ich zaangażowanie.

Osobiście uważam, że warto w tym temacie wypracować balans. Jestem przeciwnikiem „lansowania się”, choć wiem, że przy nieuważnych szefach bywa to skuteczna metoda. Skromność zaś jest piękną cechą, ale nie polecam jej w miejscu pracy. Trzeba mieć naprawdę wyjątkowego szefa, aby zauważył i docenił „niewidoczną” osobę. A jeśli nie jest się zauważonym, często umyka wiele możliwości rozwoju.

Dobra praca zasługuje na docenienie i warto o nie samemu zawalczyć z szacunku do siebie i swojej pracy.

Jak znaleźć balans w promocji siebie?

Dla mnie balans oznacza, że pracownik nie kryje się w cieniu, że sam ceni swoją pracę i się jej nie wstydzi. Jasno o niej mówi, nie pomniejsza swoich sukcesów. Z drugiej strony nie promuje się nadmiernie. Po prostu daje innym zauważyć, jak dobrze pracuje. Mówi jak jest. A także proaktywnie dzieli się swoim sukcesem, czyli znajduje czas, by zastanowić się, jak w zbalansowany sposób poinformować innych (najlepiej nie tylko szefa i swój dział) o wartościowych pracach, które zrealizował.

Nie nadmiernie, a strategicznie, czyli najpierw odpowiedz sobie na dwa pytania: o czym warto by ludzie wiedzieli i jak najlepiej to zakomunikować? Może mail do szefa z nowym wprowadzonym usprawnieniem? A może ustalenie z przełożonym mini kampanii informującej o wdrożonej zmianie, którą firmuje się swoim nazwiskiem? A może zwykła rozmowa z ważną osobą o realizowanym projekcie? Możliwości jest bardzo wiele.

Warto nie tylko skupić się na wykonywanej pracy, ale też na tym, jacy jesteśmy i w jaki sposób pracujemy. Na przykład jeśli realizujesz wskazówki „Jak awansować w korporacji?”, to daj innym to zauważyć. Niech mają okazję Cię poznać i docenić to, jakie masz podejście do pracy i innych. Nie zapomną o tym widząc potem Twoją aplikację w rekrutacji na wyższe stanowisko. Przeciwnie, znając i doceniając Ciebie łatwiej im będzie zdecydować, by dać awans właśnie Tobie – nawet jeśli akurat podczas spotkania rekrutacyjnego będziesz mieć nieco gorszy dzień. Będą pamiętać, co sobą reprezentujesz – konsekwentnie i na co dzień, a nie tylko na jednym krótkim spotkaniu.

 

A jakie jest Twoje podejście do promowania się w miejscu pracy? Jakie masz doświadczenia?

 

Jak awansować w korporacji?

Wskazówka nr 10: Daj się zauważyć

 

Jeśli masz wątpliwości lub opory przed promowaniem siebie w pracy, zapraszam do przeczytania tekstu „Jak zmienić swoje przekonania, by skuteczne promować się w pracy?”

Zapraszam również do przeczytania pozostałych wskazówek jak awansować w korporacji. Poprzednią wskazówkę znajdziesz tutaj. Zawsze też możesz szybko je wyszukać w spisie treści w górnym menu w kategorii PRACA > Jak awansować w korporacji?